Friday 25 November 2011

Dia yang memahami ku...

salam semua apakabar seluruh warga blog....lama betol saya tak update blog...
tanpa membuang masa saya nak menceritakan tetnag seorang wanita yang berada di dalam hati ku ini dan dia juga memahami ku setiap masa..oke aku cerita 1 per 1 ye..
mula dengan nama dia..nama dia sedap sangat-sangat Uswatun Hasannah dia lahir dekat hospital Besar Seremban..tarikh lahir pada 28 September 1994...dia ini suka warna BIRU aw dan sebelum saya couple dengan dia,,dia pernah cakap kat saya apa sahaja yang berkaitan dengan warna biru dia suka..hahaha...dengan itu saya menggambil keputusan untuk membeli moto bewarna biru....ha saya lupa pulak nama manja dia YUYUS TRULULU haha....comelkan nama manja dia...
selepas saya buat pemedahan dia muncul dalam hidup saya..
jom saya ceritakan..hahah memang lawak tau..
2 bulan lebih jugak la saya duduk rumah ....lepas itu mak suruh saya pergi sekolah aw..masa saya pergi sekolah tu bermulalah percintaan kami..hahaha...kalau korang nak tahu macam mana akuu boleh kenal dia...
macam ini cerita nya...time tu sepupu dia buat puasa sunat aw n then time jugak dia demam n tak ada krdt..hahaha
macam nie perbualan kami

istik nie sepupe dia aw

istik : fal ko boleh tolong aku tak??
saya : tolong apa tik??
istik : kau tolong mesej yus kau cakap aku tunggu dia kat sekolah ek..
saya : oke tik aku mesej sekarang juga..aku mesej macam ini "yus istik tunggu yus kat sekolah tau"drpd naufal...

pukul 6 tu hajat saya nak usah dia aw...begini perbualan kami

saya : yus da jmput tik blm??sebb fal kesian kat dia,,yela dia kn sakit..
yuyus : da fal xyah takut la ye..
saya : owh oke tq aw..
yuyus : naufal ni baik la....

sejak dia cakap macam tu hati ku da mula untuk mencintai dia.....
lepas beberapa bulan usah punya usah akhir nya dia cakap macam ini...

yuyus : kalau fal nak couple dengan yus,,fal kena cakap depan orang ramai
saya : (dalam hati cuak gila nie)saya pun cakap oke...

ke esokan hari tu 30/7/2011 tarikh kami couple....
saya mengambil keputusan untuk bercakap depan orang ramai...hahahaha
kita orang nie pasangan yang gila-gila lah hahah.....

even dia marah pukul atau pun apa sahaja aku dah tak boleh nak lupa kan dia sebab kami pernah berjanji yang kami tak akan berpisah

ada 1 malam tu kami bergaduh sebab aku jugak lah..
korang tau patut nya malam tu kita da boleh berpisah dia da tak mesej aku...
mujur ada istik yang selalu berada dalam kesusahan kami..dia seolah-olah tempat kami mengadu aw...
keesokan hari tu pukul 6.30 a.m saya pergi jemput dia hahah...(dalam ketakutan)
petang tu pulak saya jemput dia...yahu tak apa dia cakap

yuyus : nak cakap b gila memang gila nak cakap b pelik memang pelik
saya : pastu saya gelak dan bertanya kenapa sayang...
yuyus : yela patut nya malam kita gaduh tu kita dah boleh putus aw tapi b tak macam 2 la...hhaha
saya : kan kita da janji tak akan berpisah biar apa pun halangan rintangan kita tetap akan bersama
yuyus : nie yang aku syg ko bb hahaha.....


kami ini memang romintik la ....
tapi kalau dia tengah naik bendera merah ya allah garang macam harimau aw....
dia jumpa saya mesti saya kena pukul ,, kena marah
tapi apa pun sayang dia.....hahaha
dia ini ibarat nyawa saya aw.....














nie la yuyus









No comments:

Post a Comment